Az Oktatási Hivatal Bázisintézménye

Rövid tájékoztató, leírás

A Vásárhelyi László Alapfokú Művészeti Iskola fenntartója, vezetése, nevelőtestülete és alkalmazottai elkötelezettek abban, hogy az iskola kulcsszerepet töltsön be a köznevelés sikeres fejlesztésében, és átalakításában.

Minősített szolgáltatói bázis létrehozásával regionális hatókörben kívánunk a művészetoktatásban érintett szakemberek és iskolahasználók számára széleskörű szolgáltatást nyújtani és elősegíteni a hatékony és eredményes külső tudásmegosztást. Jól adaptálható, példaértékű pedagógiai módszerek és eszközök átadásával szeretnénk hozzájárulni a magyar művészetoktatás sikerességéhez, eredményességéhez.

Az Oktatási Hivatal Bázisintézményeként, minősített referenciaintézményként elkötelezettek vagyunk a belső és külső tudásmegosztás megvalósítása, a módszertani kultúra folyamatos fejlesztése, a tudatos, az igényekhez és elvárásokhoz igazított minőségi szolgáltató rendszer kialakítása, a folyamatos intézményi innováció mellett. Képesek vagyunk gyorsan és rugalmasan reagálni a köznevelési rendszer átalakulásának kihívásaira, szervezetünk megfelelő választ képes adni a változásokra. Pedagógusaink rendelkeznek a leendő bázisintézményi működéshez szükséges kompetenciákkal, az új szemléletű pedagógiai kultúrával, a mentor tanári, tanácsadói attitűddel, a kooperációs és IKT - kompetenciákkal.

Magasan képzett szakembereink elhivatottak és gyakorlottak a hálózati együttműködésben, amely többféle szakmai szervezeten keresztül valósul meg. Nevelőtestületünk tagjai motiváltak a tudásmegosztásban, mert megtapasztalták, hogy az egymásra hangoltság, a kölcsönös figyelem, az ismeretek megosztása új szemlélettel gazdagítja a közösséget, megteremti azt a hatást, amelynek eredményeként összeadódnak a különböző tudások és tapasztalatok és új, magasabb szintű minőséget hoznak létre.

Nevelőtestületünk tudásteremtő közösségként kíván működni, amelynek tagjait összekapcsolja a szakértelem és a közös szakterület iránti elkötelezettség.

Stratégiai célunk a nyílt kommunikáció és annak megteremtésével a bizalom kialakítása. Pedagógiai programunk alapelvei között szerepel a befogadó egyéni fejlődést támogató attitűd kialakítása és fenntartása. Az értékelési rendszerünkre a holisztikus szemléletet jellemző. A befogadó attitűd minden tanszakon megvalósul, hiszen a művészetpedagógia önmagában nyitott és befogadó személeten alapszik, minden létrejövő alkotást, produktumot értékként kezel, mindig önmagához mérten követi nyomon a fejlődést, pozitív és ösztönző értékelést alkalmaz, maga a tevékenység pedig élményt nyújt, és örömet szerez.

Egyedi, más intézmények számára is példaértékű, működésében koherens, befogadó, gyermekközpontú pedagógiai gyakorlattal, szervezeti innovációval rendelkező, és ezt szolgáltatásaiban publikálni, valamint átadni képes intézmény a Vásárhelyi László Alapfokú Művészeti Iskola.

INNOVÁCIÓS TEVÉKENYSÉGEINK

  • korszerű tanulásszervezési módszerek alkalmazása: projektek, drámapedagógia, élménypedagógia, múzeumpedagógia
  • az alapfokú művészeti iskolák minősítési rendszerének kidolgozása, szakreferensi feladatok ellátása
  • közreműködés országos hatókörű fejlesztésekben: tantervfejlesztés, mintaszabályzatok készítése, sza ktanácsadók képzése (OFI) útmutató a pedagógusok minősítési eljárásához (OH)
  • indikátorok értelmezése a táncművészeti ágon
  • tematikus tervezés bevezetése, általánossá tétele a mindennapi gyakorlatban
  • jó gyakorlatok átvétele
  • jó gyakorlatok megírása, átadása
  • tankönyvfejlesztés: Néptánc Oskola
  • a táncos tehetség kutatása a Magyar Táncművészeti Főiskola partnerintézményeiben
  • közreműködés az Ekvivalencia tanulmány elkészítésében
  • Nézőpontváltás a táncoktatásban szakmai anyag elkészítése, a munka koordinálása
  • országos hatókörű szakmai versenyek rendezése
  • arculati elemek kialakítása (névadó ünnepség, honlap, szokásrend)
  • elektronikus napló tesztelése, formálása és bevezetése
  • komplex tehetséggondozó programok kidolgozása
  • egyéni fejlesztési tervek kidolgozása
  • tehetségazonosítás, mérési rendszerek kialakítása
  • hátránykompenzációs, tanulási képességeket fejlesztő módszerek kidolgozása
  • pályázati tevékenységek: EU-s és Nemzeti Tehetség Program pályázatai
  • nemzetközi versenyek, nemzetközi megjelenés: előadás Brüsszelben
  • referenciaintézményi működés
  • tehetségpont működtetése, Európa Tehetségpont cím elnyerése

Kapcsolattartó és elérhetőségei

Kapcsolattartó: Demarcsek Györgyné
demarcsek [kukac] gmail [pont] com
30/9036480

Jógyakorlatok

A felajánlott jógyakorlataink elérhetőek referenciaintézményi aloldalunkon.

A bázisintézményi működés keretében felajánlott jó gyakorlatok:

  • TÉT- Roma Tehetséggondozó Műhely
  • ROMA-ART Személyiségfejlesztő Tehetséggondozó Műhely
  • Időlabirintus – társasjáték készítés
  • Gondold újra!- Projekt
  • Semmise Játék
  • TÜKÖR –KÉPEK
  • ART- ÓRA Projekt
  • Csillagszemű Tehetséggondozó Műhely
  • Az osztály réme
  • Civakod- Óra
  • Miből lesz a cserebogár?
  • József köpönyegében, avagy te is lehetsz József

Oklevél