Az Oktatási Hivatal Bázisintézménye
Rövid tájékoztató, leírás
A Vásárhelyi László Alapfokú Művészeti Iskola fenntartója, vezetése, nevelőtestülete és alkalmazottai elkötelezettek abban, hogy az iskola kulcsszerepet töltsön be a köznevelés sikeres fejlesztésében, és átalakításában.
Minősített szolgáltatói bázis létrehozásával regionális hatókörben kívánunk a művészetoktatásban érintett szakemberek és iskolahasználók számára széleskörű szolgáltatást nyújtani és elősegíteni a hatékony és eredményes külső tudásmegosztást. Jól adaptálható, példaértékű pedagógiai módszerek és eszközök átadásával szeretnénk hozzájárulni a magyar művészetoktatás sikerességéhez, eredményességéhez.
Az Oktatási Hivatal Bázisintézményeként, minősített referenciaintézményként elkötelezettek vagyunk a belső és külső tudásmegosztás megvalósítása, a módszertani kultúra folyamatos fejlesztése, a tudatos, az igényekhez és elvárásokhoz igazított minőségi szolgáltató rendszer kialakítása, a folyamatos intézményi innováció mellett. Képesek vagyunk gyorsan és rugalmasan reagálni a köznevelési rendszer átalakulásának kihívásaira, szervezetünk megfelelő választ képes adni a változásokra. Pedagógusaink rendelkeznek a leendő bázisintézményi működéshez szükséges kompetenciákkal, az új szemléletű pedagógiai kultúrával, a mentor tanári, tanácsadói attitűddel, a kooperációs és IKT – kompetenciákkal.
Magasan képzett szakembereink elhivatottak és gyakorlottak a hálózati együttműködésben, amely többféle szakmai szervezeten keresztül valósul meg. Nevelőtestületünk tagjai motiváltak a tudásmegosztásban, mert megtapasztalták, hogy az egymásra hangoltság, a kölcsönös figyelem, az ismeretek megosztása új szemlélettel gazdagítja a közösséget, megteremti azt a hatást, amelynek eredményeként összeadódnak a különböző tudások és tapasztalatok és új, magasabb szintű minőséget hoznak létre.
Nevelőtestületünk tudásteremtő közösségként kíván működni, amelynek tagjait összekapcsolja a szakértelem és a közös szakterület iránti elkötelezettség.Stratégiai célunk a nyílt kommunikáció és annak megteremtésével a bizalom kialakítása. Pedagógiai programunk alapelvei között szerepel a befogadó egyéni fejlődést támogató attitűd kialakítása és fenntartása. Az értékelési rendszerünkre a holisztikus szemléletet jellemző. A befogadó attitűd minden tanszakon megvalósul, hiszen a művészetpedagógia önmagában nyitott és befogadó személeten alapszik, minden létrejövő alkotást, produktumot értékként kezel, mindig önmagához mérten követi nyomon a fejlődést, pozitív és ösztönző értékelést alkalmaz, maga a tevékenység pedig élményt nyújt, és örömet szerez.
Egyedi, más intézmények számára is példaértékű, működésében koherens, befogadó, gyermekközpontú pedagógiai gyakorlattal, szervezeti innovációval rendelkező, és ezt szolgáltatásaiban publikálni, valamint átadni képes intézmény a Vásárhelyi László Alapfokú Művészeti Iskola.
INNOVÁCIÓS TEVÉKENYSÉGEINK
- korszerű tanulásszervezési módszerek alkalmazása: projektek, drámapedagógia, élménypedagógia, múzeumpedagógia
- az alapfokú művészeti iskolák minősítési rendszerének kidolgozása, szakreferensi feladatok ellátása
- közreműködés országos hatókörű fejlesztésekben: tantervfejlesztés, mintaszabályzatok készítése, sza ktanácsadók képzése (OFI) útmutató a pedagógusok minősítési eljárásához (OH)
- indikátorok értelmezése a táncművészeti ágon
- tematikus tervezés bevezetése, általánossá tétele a mindennapi gyakorlatban
- jó gyakorlatok átvétele
- jó gyakorlatok megírása, átadása
- tankönyvfejlesztés: Néptánc Oskola
- a táncos tehetség kutatása a Magyar Táncművészeti Főiskola partnerintézményeiben
- közreműködés az Ekvivalencia tanulmány elkészítésében
- Nézőpontváltás a táncoktatásban szakmai anyag elkészítése, a munka koordinálása
- országos hatókörű szakmai versenyek rendezése
- arculati elemek kialakítása (névadó ünnepség, honlap, szokásrend)
- elektronikus napló tesztelése, formálása és bevezetése
- komplex tehetséggondozó programok kidolgozása
- egyéni fejlesztési tervek kidolgozása
- tehetségazonosítás, mérési rendszerek kialakítása
- hátránykompenzációs, tanulási képességeket fejlesztő módszerek kidolgozása
- pályázati tevékenységek: EU-s és Nemzeti Tehetség Program pályázatai
- nemzetközi versenyek, nemzetközi megjelenés: előadás Brüsszelben
- referenciaintézményi működés
- tehetségpont működtetése, Európa Tehetségpont cím elnyerése
Kapcsolattartó és elérhetőségei
Kapcsolattartó: Demarcsek Györgyné
demarcsek [kukac] gmail [pont] com
30/9036480
Jógyakorlatok
A felajánlott jógyakorlataink elérhetőek referenciaintézményi aloldalunkon.
A bázisintézményi működés keretében felajánlott jó gyakorlatok:
- TÉT – Roma Tehetséggondozó Műhely
- ROMA-ART Személyiségfejlesztő Tehetséggondozó Műhely
- Időlabirintus – társasjáték készítés
- Gondold újra! Projekt
- Semmise Játék
- TÜKÖR-KÉPEK
- ART-ÓRA Projekt
- Csillagszemű Tehetséggondozó Műhely
- Az osztály réme
- Civakod-Óra
- Miből lesz a cserebogár?
- József köpönyegében, avagy te is lehetsz József