A Boldog Iskola program Boldogságóráinak megvalósítójaként igyekszem folyamatosan figyelemmel kísérni a témával kapcsolatos szakmai eseményeket, új eszközöket, konferenciákat, online tartalmakat.
(Részletes információ a programról: https://boldogsagora.hu/)
2021. március 20-án a Boldogság Világnapján részt vettem az online megrendezett Pozitív Pedagógia és Nevelés Konferencián. A konferencia témája a következő volt: Hogyan lesz a nehézségből fejlődés, a veszteségből pedig nyereség? Miképp állíthatod a kihívásaidat önmagad szolgálatába? Egy kis ízelítő a program előadásaiból:
- A pozitív érzelmek, kapcsolatok és a reziliencia fontossága pandémia idején
- A pozitív érzések szerepe a stresszkezelésben
- Életfeladataink és nevelési lehetőségeink krízis idején
- Lehetnénk-e boldogabbak? – A boldogságkeresés (tév) útjai
(További részletek: https://programok.pozitivpedagogia.hu/premium/#program)
Az első konferenciát a témában 2020 novemberében rendezték meg. Akkor Bagdi Bella előadásán hallottam először az 5 Boldogságfokozó stratégiáról. Ezek olyan stratégiák, amelyek segítenek megküzdeni a mindennapi élet negatív történéseivel. (És azokból azért mostanában elég sok van.)
A pozitív pszichológia abból a feltevésből indul ki, hogy a boldogságra való képesség tanulható és fejleszthető.
Ebben segít a Fókusz c. társasjáték, amivel ebben a hónapban sikerült bővíteni az eszköztárunkat!
A játékról részletes leírás itt található: https://pozitivity.hu/fokusz/ Ezen az oldalon lehet bepillantást nyerni az 5 startégiának az ismertetésébe is.
A játékot egyelőre családi körben sikerült kipróbálni egy kamasz gyermekkel, és jó kis gondolatébresztő beszélgetések kerekedtek ki belőle! pl. a jövőképpel, az erősségeinkkel kapcsolatban.
Remélem hamarosan a VLAMIS diákokkal is játszhatunk együtt ezzel a játékkal a Boldogságórákon!
A Boldogságórák program mellett pedig elindult a Pozitív Pedagógia és Nevelés Program is, amely egyaránt szól pedagógusoknak és immár szülőknek is! Céljuk a pozitív pszichológia segítségével és eszköztárával segíteni a gyermekeket a testi és lelki jólét elérésében.
Részletek: https://pozitivpedagogia.hu/ Úgy gondolom, ezekben a testet és lelket próbáló időkben mindannyiunkban nagyobb igény és fokozott nyitottság mutatkozik a testi-lelki jóllét megőrzéséhez, a harmónia megteremtéséhez, és az ehhez szolgáló stratégiák elsajátításához. Akit a téma érdekel, a fenti oldalakon sok hasznos információt és eszközt találhat ehhez!
Oláh Gabriella, iskolapszichológus