Iskolánkban 2009-ben vezettük be a projektmódszer alkalmazását, amely sokféle formában is megvalósult az évek során. Csoporton belül, tanszakon belül több csoport részvételével és összművészeti jelleggel nagy iskolai projekt megvalósításával.
A Nemzeti Tehetség Program keretein belül olyan eszközfejlesztés megvalósítását tűztük ki célul, amely több művészeti területen is innovatív lehetőség megvalósítását eredményezi, így a hasznosulása szélesebb körben valósul meg. Fontosnak tartjuk, hogy lépést tartsunk a technikai fejlődéssel és a gyerekek számára érdekes és újszerű eszközökkel minél több élményt nyújtsunk.
A 3D-s nyomtató megismerése első lépésként a pedagógusok számára jelentett kihívást, ezért belső továbbképzés keretében sajátították el a képzőművészeti tanszak tanárai a gép működtetését. A kipróbálására Gánóczi Dalma vállalkozott, aki az El Greco csoportjával a CIPŐ-Projekthez kapcsolódóan Hamupipőke cipellőjét nyomtatta ki többféle méretben és színben. Az alkotásokat a SZÍN-KÉP-Tárlat című kiállítás megnyitóján láthatta először a közönség. Dr. Szepessy Béla grafikusművész nyitotta meg a kiállítást, aki felajánlotta a pedagógusoknak és a tanítványaiknak a Nyíregyházi Egyetem Vizuális Intézetével az együttműködését a 3 D-s nyomtató többféle használatának kipróbálásra. A következő tanévben szeretnénk elindítani ezt a programot.
Az összművészeti projekt keretében együttdolgoztak színjáték, a népzene és a képzőművészeti tanszak tanulói, majd közösen rendezték meg a már hagyománnyá vált interaktív projektbemutatónkat, amely során azonos témakörben, de különböző művészeti formanyelveken szólaltak meg és szólították meg a nézőket a fiatal alkotók.
A képzőművészeti kiállításon a 3 D-s cipők mellett különféle egyéb alkotások is születettek, többféle történet, hangulat kifejezője lett a cipő. Az „ Egyik lábam itt…” című alkotás arról szólt, hogy a térképen elhelyezett cipők megmutatták, merre jártak a világban a VLAMI diákjai. A sakk-cipő izgalmas játéklehetőséget biztosított a vendégek számára is. A sok színes cipő, világjáró cipő, Hamupipőke cipője, virágtartó és „fél-cipő” mellett Gulliver cipője és agyagból készültek cipők, bakancsok és papucsok, cipőlétra, cipőtanulmányok kerültek a publikum elé a kiállításon.
Látható volt még a teljesség igénye nélkül a „A cinege cipője” meseillusztráció nagy méretű vegyes technikával készült alkotás, valamint az „Állati jó cipő” címmel különleges cipőterveket készítettek a gyerekek, melyhez az inspirációt az állatvilág változatos formái adták. A „Cipőtalp lenyomatok” szintén nagyméretű közös kép, melynek különlegességét az adta, hogy három technikát, a selyemfestést, a viaszbatikot és a patchwork technikát ötvözte.
A kiállításon szereplő képzőművészeti csoport vezetői nyitottak az új kezdeményezésekre, a projektmódszer alkalmazására és a technikai újítások megismerésére, kipróbálására. Név szerint: Eklerné Vass Mária, Rozman Béla, Tőkésné Hell Erzsébet, Harsányi Hajnalka, Molnárné Balla Gyöngyi, Tarnai Enikő, Takács Zsolt Gusztávné, Kovácsvölgyi Zoltánné, Gánóczi Dalma, Gubányiné Sarkadi Kornélia.
A kiállításon a cipő témakörében népzeni produkciót is bemutattak a Dankó Pista Általános Iskola fiatal hegedűsei. Fekete Krisztina felkészítésével cipő és egyéb lábbeliről szóló dallamokból raktak össze egy csokorra valót. Bemutatkoztak Rosca Krisztoffer népzenész tanítványai is. A piros cipellő tanulságos történetét első osztályos gyerekek mutatták be, akik a Kenderkóc Színkör tagjai. Felkészítő tanáruk Rácz Ildikó.
A másik eszköz, amit vásároltunk a pályázati támogatásból az ütőpad, amelyet először a Terne Cserhaja Színkör tagjai próbáltak ki. Ezt az eszköz a színjáték mellett a néptánc csoportok is tudják használni a jövőben. Különböző ritmikai és hangszín effektek helyszín és hangulatteremtő hatását több színpadi koreográfiában vagy színi előadásban tudjuk használni. A Terne Cserhaja Zenekar pedig a be tudja építeni a zenekari produkcióiba is az eszköz használatát. Szeretnénk, hogy évek alatt minél több csoporthoz eljussanak ezek az eszközök, a kis településekre is.