„Nagy utazás a Föld körül” – NTP-RHTP-15-0037 – Projektzáró rendezvény
Tehetséges roma hátrányos helyzetű és halmozottan hátrányos helyzetű fiataloknak szóló tehetséggondozó program.
A „Nagy utazás a Föld körül” NTP-RHTP-15-0037- projekt a Vásárhelyi László Alapfokú Művészeti Iskola telephelyén Tiszavasváriban, a Magiszter Általános Iskolában valósult meg. Szakmai megvalósítók: Bodai Antalné képzőművészeti műhelyvezető Tündik Zita, drámajáték műhelyvezető.
Szakmai tanácsadó: Rozman Béla
2016. április 14-én tartottuk a „Nagy utazás a Föld körül” című projektzáró rendezvényünket, amelyen szülők, pedagógusok, az iskolavezetés részéről is voltak vendégeink. A kiállítást Demarcsek Zsuzsa nyitotta meg.
A tehetséggondozó projektünkkel a képzőművészet és a drámapedagógia eszközeivel erősítettük a pályázatba bevont tanulók közösségi érzését önbizalmát miközben a világ különböző kultúrájának képzőművészetének megismerését tettük lehetővé. Lehetőségük nyílt a világ néhány általuk kiválasztott országának hagyományaiba való betekintésre tevékenykedtetés általi átélésére. Projektünkben beépítettük az innovatív tanulási technikákat, a tanulók életkori sajátosságát, roma identitásukat, hátrányos helyzetüket, szükségleteiket és egyéni érdeklődésüket is figyelembe vevő módszereket. A tartalmak széles választéka és a nevelési módszerek gazdag kínálata felszabadítóan és ösztönzően hatott rájuk. Az alkotás és a szereplés örömteli élményével létrehozott egyedi és különleges alkotói folyamat fejlesztette a gyermek önértékelését, kreativitását, a kifejezőkészséget. Projektünket a tábor előtt kiállítással és bemutatóval zártuk, mely erősítette a résztvevő diákok önbizalmát, a családok iskola iránti motivációját. Az alkotó tevékenység adta sikerélmény segítette az önbecsülés helyreállításában a pozitív énkép kialakításában a tanulókat. Fejlődött a gyermekek inter- és intraperszonális képességei,a tanulók értékek iránti nyitottsága, érzékenysége, belső látása. Gazdagodott a világról kialakult képzeletük. Megtanulták használni és hasznosítani az összegyűjtött információkat. Az élményszerű tapasztalások és képzetek segítették megteremteni az önmeghatározások és önkifejezések egyre differenciáltabb formáit. Fejlődött bennük mások szükségleteinek és szándékának fel- és elismerése, a szépre és harmóniára való törekvés képessége, kézügyességük, kifejező készségük. Új gondolkodási rendszert tanultak, az önbizalmuk, jövőképük erősödött. Átláttak egy egész alkotói és megismerési folyamatot, megértették, hogy az elképzeléstől milyen út vezet a megvalósításáig. Fejlődött a képzelő erőerejük, a tervezési gyakorlatuk, az előrelátásuk, kreativitásuk és a kitartásuk.